12 lutego 2013

Domowe mleczko kokosowe

Jakoś nigdy nie miałam przyjemności, aby korzystać z mleczka kokosowego. Zawsze wybierałam przepisy, które tego mleczka nie zawierały, a jeśli już zawierały, to tak ten przepis modyfikowałam, aby tego mleczka nie używać. Sama nie wiem czemu - może dlatego, że jest po prostu drogie, albo to, że sama nie wiem, które jest najlepsze? A może po prostu bałam się jego smaku? Hmmm sama już nie wiem.
Postanowiłam zrobić własne mleczko kokosowe. I teraz żałuję, że dopiero teraz odkryłam jego smak! Jest przepyszne! Polecam! Jeśli chcecie wersję słodką, dodajcie cukru podczas podgrzewania mleka :)

Składniki:
- 200g wiórków kokosowych
- 1 litr przegotowanej wody.

Wiórki zalać wodą i odstawić na min.12 godzin (najlepiej na noc). Następnie garnek z wiórkami podgrzać do temperatury ok.60C (tak, aby po wsadzeniu palca, woda lekko parzyła). Masę zmiksować blenderem przez parę minut. Następnie przetrzeć przez sito i przelać do butelki/słoika. Wystudzić.
Przechowywać w lodówce.
Rozwarstwienie mleczka jest rzeczą normalną. Przed użyciem potrząsnąć butelką/słoikiem.

Smacznego!



* przepis pochodzi z bloga 'Moje pasje'

1 komentarz:

  1. Nigdy się o nie nie pokusiłam, ale zrobienie samemu takiego mleczka to w gruncie rzeczy świetny pomysł. Kiedyś spróbuję :D

    OdpowiedzUsuń

© Cook Yourself 2012-2018

Wszystkie zdjęcia i teksty są własnością autorki blogu. Kopiowanie, przetwarzanie i rozpowszechnianie, bez wiedzy i zgody autorki blogu, jest zabronione.