9 stycznia 2013

Pierogi z kaszą gryczaną, serem, boczkiem i cebulką

Jeśli nie jesteście przejedzeni pierogami po Świętach, zapraszam Was na pierogi z kaszą gryczaną, białym serem, boczkiem i cebulką. Niebo w gębie! Pierogi z kaszą jadłam pierwszy raz, chociaż zabierałam się za ich klejenie od ponad roku. W związku z tym, że podczas lepienia pierogów z kapustą i grzybami na Święta, zostało mi trochę ciasta na pierogi, postanowiłam je ulepić. Teraz żałuję, że tego ciasta zostało tak mało, bo pierogi wyszły obłędne! Szczególnie podane z zimną śmietanką! Pycha! 

Składniki:
- ciasto na pierogi zrobione wg tego przepisu (połowa porcji)
- 1 torebka kaszy gryczanej ugotowanej i przestudzonej
- 100g białego sera półtłustego
- 10 plastrów boczku parzonego
- 1 cebula
- czosnek granulowany, papryka słodka i ostra
- sól, pieprz


Boczek pokroić w drobną kostkę i podsmażyć na niewielkiej ilości oleju, tak aby się nie przypalił. W połowie smażenia dodać drobno posiekaną cebulę i podsmażyć na złoto. Przestudzić.
Ser rozdrobnić, dodać kaszę gryczaną i podsmażony boczek z cebulą. Wymieszać. Doprawić do smaku.
Ciasto rozwałkować i wycinać krążki. Pierogi nadziać i wrzucać na gotujący i osolony wrzątek. Od wypłynięcia gotować ok 3 minut.
Podawać z zimną śmietaną.

Smacznego!


7 komentarzy:

  1. Cudeńka:) Moja siostra robiła kiedyś takie pierogi z kaszą i serem, pamiętam, że były pyszne;) Sama jakoś jeszcze nigdy się za takie nie zabrałam! Za leniwa jestem chyba:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy nie jadłam takich pierogów, ale mam ochotę spróbować:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Hej! Jak to możliwe, że nigdy nie jadłam takich pierogów? Jako maniaczka pierogowa, naprawdę jestem zbulwersowana ;) Chciałabym ich spróbować.

    OdpowiedzUsuń
  4. uwielbiam pierogi, a to jest genialny pomysł!;)

    OdpowiedzUsuń
  5. ja również jeszcze takich pierogów nie jadłam

    OBSERWUJĘ i zapraszam do mnie w wolnej chwili

    OdpowiedzUsuń
  6. najlepsze są różne "środki" bo są przecież bardzo różne smaki

    OdpowiedzUsuń

© Cook Yourself 2012-2018

Wszystkie zdjęcia i teksty są własnością autorki blogu. Kopiowanie, przetwarzanie i rozpowszechnianie, bez wiedzy i zgody autorki blogu, jest zabronione.